2010. május 24., hétfő

Cukkinis palacsinta - Zucchini Pancake

Az eredeti recept Barefoot Contessa-tól származik, azzal a kiegészitéssel, hogy én tettem bele répát is. Hozzávalók:
2 db közepes méretű cukkini (jó fél kiló, 3/4 lb)
2 kisebb répa (elhagyható)
2 ek lereszelt lila hagyma
2-3 tojás enyhén felverve
8-10 ek liszt
1 tk sütőpor
1,5 tk só
fél tk bors
vaj
Megmosom a cukkinit és közepes lyukú reszelővel egy nagy tálba reszelem. A répát kisebb (sajt) reszelőn reszelem hozzá. Hozzáadom a hagymát és a tojást, majd a 8 evőkanál lisztet, sütőport és a fűszereket. Ha túl hig a tészta, akkor még teszek hozzá lisztet.
Egy nagy serpenyőben 1 evőkanál vajat olvasztok közepes hőmérsékleten és egy kisebb merőkanállal belemerek egy kis tésztát. A merőkanál aljával kicsit szétteritem és kör alakúra formázom. Nekem 3 kis palacsinta fért el egymás mellett. A palacsinták mindkét oldalát kb 2 percig sütöttem közepes hőmérsékleten enyhén barnás szinűre. Ha készen van az első adag, érdemes papirtörölközővel kicsit áttörölni a serpenyőt. A következő adaghoz megint kis vajat olvasztok és folytatom a sütést, amig el nem fogy a massza.
Szervirozásig a palacsintákat előmelegitett sütőben melegen tarthatjuk. Kinálhatjuk előételként fokhagymás tejföllel vagy akár köretnek is (jelen esetben hal mellé).
Legutóbb főételként ettem itt salátával. Ebben a változatban feta sajt is volt. Legközelebb én is igy készitem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése