2010. április 12., hétfő

Almás-lenmagos muffin -- Flex'n apple muffin

A lenmag jótékony hatása és felhasználási módja egy külön fejezetet kivánna, igy most csak belinkelem a róla megjelent összefoglaló irásokat. Itt, itt és itt olvashattok róla.
Én kenyérbe sütöm leggyakrabban, de állitólag 3 ek lenmaggal helyettesithető 1 ek olaj vagy zsiradék. 1 ek lenmag és 3 ek viz keverékével pedig kiválthatunk 1 tojást.
Adhatjuk még salátákhoz, turmixokhoz és a reggeli joghurthoz is.
Hozzávalók:
1/4 csésze lenmag (flax seed)
3/4 csésze teljes kiörlésű liszt (whole wheat)
3/4 csésze finom liszt (white)
1/2 csésze cukor (én agávé-val helyettesitettem, agave)
2 tk sütőpor
1/2 tk szódabikarbóna
1/2 tk só
1 tojás felverve
1 1/2 csésze apróra vágott alma (én reszeltem)
3 ek oliva olaj
1/2 csésze tej
1/2 csésze apróra vágott dió
A hozzávalókat egy tálban összekeverem és 12 db jól kiolajozott muffinpapirba meritem. 200 C, azaz 400 F fokon 18-20 perc alatt megsütöm.
Üresen, piritva, vajjal és/vagy lekvárral fogyasztható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése