2010. március 17., szerda

Sült sütőtökös tészta sok más zöldséggel

Ez egy igazi tél búcsúztató, tavasz köszöntő étel, tele zöldségekkel....és az ize csodálatos!!!! Nevet nehéz neki adni, mert minden iz egyensúlyban van benne.
A fiúk, amikor kicsik voltak nagyon szerették a sütőtököt, most azonban hosszú idő óta ez volt az első étel, amiben megették.
Hozzávalók:
1 kisebb sütőtök
1 vöröshagyma
1 kis csokor fodros kel
5-6 db gomba
2 gerezd fokhagyma
1 400 gr-os (14 oz) konzerv fehér vesebab (persze lehet friss is)
3-4 db paradicsom
1 csomag tészta (penne, masni, orsó a legjobb)
só, bors
reszelt pamezán
reszelt mozzarella

Bechamel mártáshoz
1.5 ek vaj
1.5 ek liszt
1.5 csésze tej
só, szerecsendió

A sütőtököt szeletekre vágtam, tepsibe fektettem, meglocsoltam oliva olajjal és 200 C fokos (400 F) előmelegitett sütőbe tettem kb 40 percre. Kétszer forditottam meg őket ez alatt az idő alatt.
Feltettem a tésztát főni.
Egy nagyobb serpenyőben olajon megdinszteltem az apróra vágott hagymát, fokhagymát majd hozzátettem a fodros kel apróra vágott szárát. Pár perc múlva jött a felszeletelt gomba, és a paradicsom majd mikor megpuhultak, a feldarabolt kel levelek. Szinte azonnal hozzátettem a babot, fűszereztem sóval, borssal, összekevertem és pár percig még főztem majd félrehúztam.
Elkészitettem a bechamel mártást.
A sütőtököt kis kockákra vágtam, hozzákevertem a zöldségekhez, majd egy tepsibe összekevertem a tésztával. Leöntöm a beshmel mártással. (összekeverem a tésztával vagy nem...én összekevertem), megszórom parmezánnal, majd mozzarellával és 190 C (375 F) fokos sütőbe teszem lefedve kb 20-30 percre, majd fedetlenül, amig a sajt kicsit megpirul.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése