2010. március 4., csütörtök

Rikottás palacsinta - Ricotta Pancakes

Őszinén bevallom nekem a kenyér a mindenem. Ezért is estem teljesen pánikba ma reggel, amikor rájöttem, hogy tegnap valahogy elmaradt a kenyérsütés....mert hát nekem a reggeli nem reggeli kenyér nélkül. Gyorsan összedobtam egy dagasztásra való adagot, majd körülnéztem a hűtőben. Ekkor találtam szembe magam egy gyors felhasználást kivánó, félig üres doboz rikottával. Rögtön tudtam, hogy mit fogok csinálni, méghozzá jó nagy adaggal, hogy az itthonról hiányzóknak is maradjon belőle vacsorára. (Ha nincs otthon rikottád, akkor készitsd el az alap receptet)Hozzávalók (15-18 darabhoz):
4 tojás szétválasztva
2 csésze rikotta
2/3 csésze tejföl
1 1/3 csésze liszt
1 ek sütőpor
fél tk só
fél tk szódabikarbóna
1 1/2 csésze tej
Egy tálban a tojássárgákat összekeverem a rikottával és a tejföllel, egy másikban pedig a lisztet, sütőport, sót és szódabikarbónát. A liszt keveréket hozzáadom a rikottás mixhez majd alaposan elkeverem benne a tejet. A tojásfehérjéket kemény habbá verem és óvatosan beleforgatom a tésztába.
Közepes hőmérsékleten kevés vajat olvasztok egy serpenyőben, majd egy merőkanál segitségével kb 2 evőkanál mennyiségű tésztát meritek bele. Nekem kettő, esetleg három kis palacsinta fér el egyszerre a serpenyőmben. Kb 3 percet sütöm mindkét oldalán.
Tálaláshoz juharszirupot, gyümölcsöket ajánlok, de nagyon finom mogyoró vagy mandula vajjal és lekvárral is.
Szokás szerint rohantam, igy bevallom a tojásokat egészben tettem a tésztába, de igy is nagyon finomra sikerült. Az eredeti receptet követve kicsit lágyabb lesz a tészta...vendégeknek igy szoktam késziteni.

1 megjegyzés:

  1. Az elmúlt héten nálam sült ilyen is,és almás is,mindkettöhöz csokiöntet volt kísérőnek,senki nem tiltakozott:)

    VálaszTörlés