2010. március 3., szerda

Sült padlizsánleves - Roasted eggplant soup

A padlizsánból sokféle ételt készitettem már. Ebből készül egyik kedvenc előételem és főételem is, de levessel még nem próbálkoztam ez idáig. Tejszinnel, vagy akár tejszin nélkül is elkészithető ez a leves, ami bár nem tartalmaz sok alapanyagot, ize annál inkább intenziv.

Hozzávalók
1 nagy padlizsán (kb 1 kilós, azaz 2 lb) félbe vágva
3 paradicsom félbe vágva
1 fej vöröshagyma félbe vágva
6 gerezd fokhagyma
2 ek oliva olaj
1 tk kakukkfű
4 csésze csirkehúsleves
1 csésze tejszin (elhagyható)
só, bors
kecskesajt
Tepsibe teszem a padlizsánt, a paradicsomot, a hagymát és a fokhagymát, átkenem őket olajjal, majd 390 F, azaz 200 fokos sütőbe teszem kb 30-40 percre. Amikor a padlizsán már puha, akkor kiveszem a sütőből.
Kanállal kikaparom a padlizsán belsejét és a többi sült zöldséggel együtt fazékba teszem. Megszórom kakukkfűvel és felöntöm a levessel. Felforralom, majd alacsony hőmérsékleten addig főzöm, amig a hagyma teljesen megpuhul. (kb 30 perc)
Kézi mixerrel pürésitem, és hozzáadom a tejszint. Ha higabb levest szeretnénk, akkor itt az ideje annak, hogy felöntsük még egy kis levessel. Sóval, borssal izesitem és tányérba meritem és kecskesajttal megszórva tálalom.
Abszolút nem túlzok, ha azt mondom, hogy régen nem ettem már ilyen finom levest.

1 megjegyzés:

  1. Szia Ági, krémlevesként nem ismertem a padlizsánt, de nagyon jó ötlet!!! Eltudom képzelni feltétként a padlizsán chipset is:)

    VálaszTörlés