2010. február 16., kedd

Padlizsános csirke curry

Zsuzsi padlizsános csirkéje volt az ötletadó, de aztán kicsit más jött ki belőle, mert valahogy nem birtam eltérni a már bevállt és közkedvelt curry-mtől. A padlizsán azonban nagy ötlet volt és a csirkébe kevert joghurt is. Ezúttal nem főztem bele a kuszkuszt a csirkébe igy sokkal szaftosabb lett a végeredmény. Hozzávalók:
3 ek olivaolaj
1 fej hagyma
75 deka csirkemell
1 padlizsán
3 gerezd fokhagyma
kis gyömbér
paradicsom
1 tk római kömény
1 ek curry
1 tk cumin
2 tk koliander
só, bors
1 konzerv csicseriborsó
1 marék mazsola
3 deci joghurt

A padlizsánt héjjastól felkockázom, besózom és állni hagyom, amig nincs rá szükségem. Az apróra vágott hagymát oliva olajon megdinsztelem. Hozzáadom az apróra vágott fokhagymát, és a római köményt. Ezeket is óvatosan lepiritom. Ekkor jöhet a padlizsán, amit gyorsan leöblitek és papirszalvétára szedve leszáritok. A serpenyőbe teszem és puhára párolom. Ezalatt a csirkemellet feldarabolom (én mindig falatnyi darabokra vágom a gyerekek miatt). Hozzáadom a padlizsánhoz. Meghintem sóval, borssal, cuminnal, curry-vel és kolianderrel. Én imádok ráharapni az egész kolianderre, igy leginkább ezt használok, de tettem bele kevés öröltet is. Amikor a csirke megpurult hozzáadhatjuk az apróra vágott paradicsomot. Nekem sajnos nem volt itthon. Volt viszont egy nyitott paradicsom püré konzerv, igy ebből kevertem hozzá 1 evőkanálnyit. Hozzáadtam a csicseri borsót és a mazsolát is, majd belekevertem a joghurtot. Még egyszer felforraltam, jól összeforgattam és előkészitettem a kuszkuszt (szerencsére ez 5 perc alatt elkészült), amivel aztán tálaltam.

1 megjegyzés:

  1. Bocs Ági, másfél év után észrevettem, hogy megcsináltad a receptet, nagyon örültem neki!

    VálaszTörlés