2010. február 14., vasárnap

Variációk kókuszos rizspudingra

Reggelire készült, előző nap este ez a finomság. Mivel jó nagy adagot sikerült legyártani belőle, ezért kerestem a variációs lehetőségeket az elfogyasztására illetve az elpasszolására.
Hozzávalók:
2 bögre rizs
4 bögre tej (jelen esetben ennek kb fele kókusztej volt)
2 tk vanilia
kis gyömbér
1 ek vaj
kis só
2 ek méz
tetjére:
3 csésze fagyasztott málna és/vagy áfonya
2 ek méz
4-5 ek viz
A tejet, kókusztejet és a vaniliát beletettem egy mély lábosba és felforraltam. Hozzáadtam a rizst és alacsony hőmérsékeleten nagyon gyakran kevergetve kb 20 percig főztem. Ekkor hozzátettem a mézet, a kis reszelt gyömbért, és a vajat is. Ha beszivta a rizs az összes folyadékot, akkor kis adagokban öntök hozzá még tejet és addig főzöm, amig megpuhul a rizs. Nekem ez kb 25 percig tartott. Állagra akkor jó, ha krémes lesz a végeredmény.
Amig a rizs fő, addig elkészitettem a tetejére a gyümölcsöt. Maradt nyárról málna és áfonya is a fagyaszóban, de mivel magában egyik sem lett volna elég, ezért a két gyümölcsöt vegyesen használtam fel. Kevés vizben felhevitettem a gyümölcsöket, hozzákevertem mézet és pár percig szirupositottam.
És akkor jöjjenek a variációk:
1. A muffin sütőt kibéleltem papirral és tejberizst kanalaztam bele kb a háromnegyedéig. A tetejére merem egy kis gyümölcsös szirupot és 350 F-os, azaz 175 C-os sütőben kb 20 percig sütöttem. Melegen és hidegen is nagyon finom. Gyerekkézbe tökéletes, mert nem esik szét és könnyen harapható.
2. Kis tálakba is tettem, megpakoltam a málnás-áfonyás sziruppal, és lefedve a hűtőbe tettem másnap reggelig. Másnap hidegen, melegen egyaránt fogyasztható.
3. Mivel még ezután is maradt a tejberizsből, ezért a maradékot kis üvegekbe mertem, szintén tettem rá a gyümölcsből. Kicsit hagytam kihülni, majd lezártam és a hűtőbe tettem. Az üveget tovább diszitve kitünő ajándékként szolgál.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése