2010. február 4., csütörtök

Fodros kel csipsz - Kale chips

A fodros kellel az USÁ-ban találkoztam először. Először az utcán sétálva az előkertekben, ugyanis csinos külseje miatt sokan disznövényként használják. (Nagyon igénytelen növény, birja a hideget, meleget, szárazságot.) Aztán az élelmiszer boltban is kiszúrtam és kiváncsiságból megvettem. Ize legjobban a kelkáposztáéhoz hasonlit, igy használható főzeléknek, és rakott kelnek egyaránt.
Azt, hogy csipszet csináljak belőle soha eszembe nem jutott volna, ha Ildi nem mondja. Nála imádják a gyerekek, szóval gondoltam én is megpróbálkozok vele. Az eredmény nagyon pozitiv: egyéves, hároméves és a szülők addig rágcsálgatták, amig el nem fogyott.
Hozzávalók:
fodros kel
reszelt parmezán sajt

A fodros kel vastag száráról egy mozdulattal lehúzom a zöldjét és falatnyi darabokra tépkedem. Megmosom és megszáritom a leveleket. (ez a folyamat a pár perc alatt, könnyedén megvan egy saláta centrifugával) Sütőlapra teszem a száraz leveleket, meglocsolom egy kis oliva olajjal, enyhén sózom. A reszelt parmezánt opcionális, enélkül is nagyon finom...de én nem hagynám ki.
375 F (azaz 190 C) fokos előmelegitett sütőben kb 15 perc alatt ropogósra sütöm.

3 megjegyzés:

  1. Nahát, ezt sem gondoltam volna sosem, hogy ilyen létezik!?
    Mármint chips zöldlevelekből. Nem semmi. Ezt muszáj lesz kipróbálnom.
    Vajon más zölddel is működik ez a recept?

    VálaszTörlés
  2. én is most csináltam először, de annyira jó lett, hogy, ha időm engedi kipróbálom mással is. Közzéteszem majd a tapasztalatokat.
    Remelem neked is izleni fog.

    VálaszTörlés
  3. Csodás lehet,régóta keresem a receptet.Vajon a rendes kelkáposztából is lehet készíteni?Tünde

    VálaszTörlés