2010. február 7., vasárnap

5 gabonás keksz - 5 grain cookies

A családban nem vagyunk nagy édesség pártiak. Nem eszünk csokoládét, cukorkákat, süteményeket, nem iszunk gyümölcsleveket (még az ún. 100%-osakat sem), szénsavas üditőket. Cukrot is minimálisan használok, ahol lehet keresem az alternativákat.
Mi sem voltunk ám mindig ilyenek, szépen fokozatosan szoktunk le ezekről a dolgokról. Ahogy a gyerekek belekerültek volna abba a korba, hogy ezek valamelyikét egyék/igyák úgy zártuk ki az életünkből őket. Igy hát sem ők, sem mi nem mérgezzük magunkat.
Igy hát ritkán készitek édességeket, de ez a keksz nagyon megtetszett.


Hozzávalók:
3 csésze zabpehely (én egy 5 grain cerealt használtam, ezt, amiben van zab, rozs, tritilálé, árpa és len)
másfél csésze teljes kiőrlésű liszt
fél tk fahéj
fél tk szódabikarbóna
negyed tk só (elhagyható)
1 csésze méz vagy juharszirup (én felesben használtam mindkettőt)
3/4 csésze felolvasztott vaj
fél tk vanilia
1 tojás
fél csésze darabolt mag (elhagyható, én mandulát használtam)
fél csésze mazsola (elhagyható)

Egy tálban jól összekeverem a száraz hozzávalókat. Egy másikban az olvaszott vajban elkevertem a mézet, (a juharszirupot) és a vaniliát, majd hozzáadtam a tojást. Ezután jöhetnek a száraz hozzávalók és az opcionális magok és mazsola. Enyhén olajozott tepsibe kanalazom a masszát. Kb 50 kis kekszet kapunk 10 perc alatt 375 F/190 C fokos sütőben megsütve. Amikor kivesszük a kekszeket, akkor még kicsit puhák, de ahogy kihülnek megszilárdulnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése