2010. február 17., szerda

Kókuszos banános tápióka puding - Coconut-banana tapioca pudding

Őszintén megmondom nem az én "stilusom" ilyen szöszmötölős ételeket késziteni. Felháboritó módon, több, mint fél órán keresztül kellett kevergetnem a tápióka golyócskákat, mire végre elkészült belőle a puding.....DE MEGÉRTE. Ajánlom, hogy keressetek egy nyugodt órát, töltsétek fel a telefonotokat és kevergetés közben intézzétek el ügyes-bajos dolgaitokat...vagy szálljatok politikai vitába a hugotokkal, mint ahogy én tettem. Pillanatok alatt elrepül igy az idő.


Hozzávalók (4 személyre):
1/3 csésze kis szemű tápióka
3 csésze, azaz 3/4 liter tej (amiből kb egy csésze jelen esetben kókusztej)
2 tojássárgája enyhén felverve
1/4 tk só
1/4 csésze cukor (mézzel helyettesithető)
1 tk vanilia kivonat
1 banán
A tápiókát vastag aljú fazékba teszem, ráöntök 3/4 csésze tejet és ebben áztatom egy órán keresztül. Ezután hozzáadom a tojássárgáját, a maradék tejet (kókusztejet), sót, cukrot és közepes hőmérsékleten, szépen lassan, gyakran kevergetve felforralom. Ekkor a legalacsonyabb hőmérsékeltre teszem és még mindig kevergetve addig főzöm (kb 20 perc), amig a tápiókaszemek teljesen átfőnek. Ezt onnan tudjuk, hogy a szemek megduzzadnak és áttetszőek lesznek, a szósz pedig elkezd besűrűsödni. Ekkor a legfontosabb a kevergetés, hogy egyenletes, sima állagot kapjunk. Hozzákeverem a vaniliát, majd félreteszem, belenegyedelem a banánt és hagyom kicsit kihűlni.
Én a legjobban melegen szeretem, de lehűtve is nagyon izletes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése