2010. február 10., szerda

Sóskakrémleves

Ma újra behavazódtunk. Ottkint dúl a hóvihar, ittbent a kellemes melegben két gyerek szutyog a náthától...valami nyári izre vágytam és igy került elő a fagyasztóból a kiskertből származó sóska.
A sóska, ki tudja miért, nem terjedt el az USÁ-ban. Néha kis farm boltokban lehet találni, de egy átlagos élelmiszer boltban sajnos nem kapható. Mag formájában azonban meg lehet vásárolni. Előnye, hogy viszonylag igénytelen zöldség, szinte mindenhol megnő...sőt nem is akármilyen mennyiségben. Nem túl jól variálható, ami a felhasználását illeti, de mi tökéletesen megelégszünk a jól bevállt főzelék-leves-saláta hármassal.


Hozzávalók:
1.5-2 csésze sóskapüré (pürésitve fagyasztottam)
babérlevél
4-5 burgonya
3/4 csésze tejszin
reszelt parmezán sajt
reszelt cheddar

A burgonyát meghámozom, apró kockákra vágom és puhára főzöm egy babérlevél társaságában annyi vizben amennyi éppen ellepi. Hozzáteszem a felolvasztott sóska pürét (természetesen friss sóska is használható) és pár perc főzés után kézi mixerrel pürésitem. Ezután hozzáadom a tejszint és izesitem sóval. Én adtam hozzá egy kis reszelt parmezánt és cheddart is, de ez akár el is hagyható, vagy tálaláskor is hozzáadható. Még egyszer összeforraltam a levest és már kész is. Krémes, sűrű állagú, enyhén kesernyés leves a végeredmény.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése