2009. október 18., vasárnap

Marhahúsos Curry - Beef curry

Móni keleti ihletésű csirkés kuszkusza után nekem is kedvem támadt valami hasonlót késziteni. Több receptet elolvasása után a következőt kotyvasztottam össze:
Hozzávalók:
1 kiló darált marhahús
1 fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
2 paradicsom
2 teáskanál friss gyömbér
1 evőkanál curry
1 teáskanál koliander
kb 1.5 deci kókusztej
3 krumpli felkockázva (kihagyható)
3/4 konzerv csicseriborsó
1 marék mazsola
natúr joghurt

A marhahúst kis olajon barnára piritottam, majd hozzá adtam a hagymát. Amikor már áttetsző a hagyma, jöhet a fokhagyma és a gyömbér is. Ezt tovább piritottam még pár percig, majd hozzáadtam a kockára vágott paradicsom, és a fűszerek. Kb 3 perc múlva beleöntöttem a kókusztejet és forrás után az apróra vágott krumplit, csicseriborsót, mazsolát. Amikor megpuhult a krumpli, akkor hozzáadok 1.5 csésze vizet és 1.5 csésze kuszkuszt. Jól összekeverem, lefedem és félrehúzom a hőről. A kuszkusz kb 5 perc alatt felszivja a vizet és megpuhul.
Ne felejtsünk el natúr joghurtot kanalazni a tetejére tálaláskor.
u.i.:Próbáltam már ugyanezt a receptet krumpli nélkül és kiegészitve kockákra vágott almával, cukkinivel és ananásszal is. Talán jobb mint az eredeti.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése