2009. október 18., vasárnap

Hortobágyi húsos palacsinta

Most, hogy Bercelt egymás után érik a különböző betegségek és nincs különösebben kedve enni, próbálok a kedvében járni hogy legalább egy-egy falat lecsússzon a torkán. Innen jött az ötlet, hogy sütök palacsintát. Igazából az ötlet be is vált, de valahogy másra is vágytam, plusz a fagyasztóból is el kell használni azt a rengeteg húst, amit az Amish-októl vásároltunk. Igy jutottam el végül a hortobágyi húsos palacsinta gondolatáig. Több receptet is elolvastam és vegyitettem őket az itthon talált alapanyagok alapján. Az elkészités nem bonyolult, az eredmény pedig nem sokáig tarott.
Hozzávalók:
fél kiló darált marhahús
4 szelet bacon
kis fej vöröshagyma
1 gerezd fokfagyma
1 paradicsom
1 paprika
só, bors
2+1 deci tejföl
A szalonnát kiolvasztottam, megpirítottam rajta a hagymát és a fokhagymát. Rádobtam a pirospaprikát, összekevertem. Hozzáadtam a húst és átpirítottam. Hozzáadtam a többi hozzávalót és kis vizzel fedő alatt puhára főztem.
A kész "pörköltről" lemertem a levét és összekevertem kb 2 deci tejföllel. A húst turmixgépben enyhén darabosra turmixoltam és hozzáadtam a tejfölös léből annyit, hogy krémes massza legyen. Ezzel megtöltöttem a palacsintákat és negyedbe hajtottam őket. Tepsibe tettem a palacsintákat és leöntöttem a mártással. A sütőben átmelegitettem és tejföllel tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése