2009. október 18., vasárnap

Sütőtökös Penne

Hálaadási bulira az alábbi kajával járultam hozzá.
Hozzávalók:
1 sütőtök (kb 1 kilós) meghámozva és kb 4 centis kockákra vágva
oliva olaj
bors
1 közepes póréhagyma felszeletelve
2 gerezd apróra vágott fokhagyma
3-4 deci csirke vagy zöldségleves lé
2 deci tejszin
penne tészta
kb 2.5 deci fagyasztott zöldborsó
1 evőkanál felapritott friss zsálya (én ezt kihagytam)
reszelt sajt
Az eredeti recept szerint a felkockázott tököt olajozott, alufóliázott tepsibe tesszük, meglocsoljuk egy kis olajjal, sózzuk, borsozzuk és jól összekeverjük. 220 fokos sütőben 25-30 perc alatt, néha kevergetve puhára sütjük. Én idő hiányában csak megmostam a tököt, hosszában elvágtam és kis vizzel töltött tepsibe vágott felével lefelé tettem a sütőbe lefedve. Kb 40 perc alatt puhult meg a tök és nagyon könnyű a magokat és a húsát kikanalazni belöle.
Amig készül a tök, egy serpenyőben kb 5 perc alatt kevés olajon lepiritjuk a póréhagymát. Hozzáadjuk a fokhagymát és még kb 1 percig tovább piritjuk. Ezután félretesszük.
Feltesszük a tésztát főni és 2 perccel a készenlét elött hozzáadjuk a borsót.
Turmixgéppel összekeverjük a tököt, a tejszint és a leveslét.
A leszürt borsós tésztát beleöntjük a hagymás serpenyőbe. Adunk hozzá kis sót, borsot, zsályát és hozzáöntjük a tökszószt és reszelt sajttal összekeverve tálaljuk.
Mivel mi nem azonnal tálaltuk az ételt, hanem buliba vittük magunkkal ezért én csak a hagymát és a tökszószt kevertem össze és adagonként tányérakban kevertük csak a tésztához és szórtuk meg sajttal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése