2009. október 18., vasárnap

Humusz

Nagy kedvelője vagyok a humusznak, de eddig mindig csak készen vettem. Tegnap Bercel segitségével azonban összekészitettük a hozzávalókat és 5 perc alatt fantasztikusan finom humuszt készítettünk. Bercel is imádja, általában keksszel vagy sajttal mártogatja, mi pedig kenyérre kenjük. Tökéletes előétel, reggeli vagy akár szendvicsbe kenve tízórai.


Hozzávalók:
1 csicseriborsó konzerv
2 ek konzerv lé
2 ek citrom leve
1,5 ek tahini (szezámmag püré)
2 gerezd fokhagyma
1.5 tk só
kb 2 ek olivaolaj
A csicseriborsót lecsöpögtetem, de megtartom a levét. Az olaj kivételével az összes hozzávalót turmixgépbe tesszem és kb 3 perc alatt krémesen simára pürésítem. Az olivaolajat érdemes apránként adagolni hozzá. Ha túl sűrű, hozzáönthetünk még a csicseriborsó levéből.
Amennyiben előételként tálaljuk kis tálba tesszük, kis mélyedést csinálunk a közepébe, amibe kis olivaolajat öntünk. Diszithetjük apróra vágott petrezselyemmel, olivabogyóval. Nagyon finom zöldségekkel (zellerszár, paradicsom, paprika, bébi répa) és/vagy pitával és kenyérrel mártogatva.
Variálhatjuk más izekkel is és készithetünk spenótos-feta sajtos, sült paprikás, sült fokhagymás, aszalt paradicsomos, olivabogyós humuszt is.
A képen aszalt paradicsomos humusz látható útra készen. (4-5 aszalt paradicsomot adtam az alap recepthez és szezámmaggal diszítettem.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése