2009. október 18., vasárnap

Csirkemáj pástétom

Boti kersztelői buijára készitettem először ezt a pástétomot, de biztosan nem utoljára, mert nagyon finom lett. Ahogy az eddigi receptek is, könnyen és gyorsan elkészithető.
Hozzávalók:
60 dkg csirkemáj
15 dkg vaj
1 kisebb fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
0,75 dl vörösbor
só, frissen őrölt feketebors
0,5 dl zsíros tejföl
1-2 szál kakukkfű
A vaj felét felolvasztottam és a megtisztított, feldarabolt csirkemájat megsütöttem, kivettem a serpenyőből. A hagymát, majd a fokhagymát is megsütöttem a serpenyőben maradt vajon, majd hozzáadtam a májhoz. A serpenyőbe öntöttem a bort és felforraltam, hogy fellazítsam a serpenyőben maradt pörköt. A bort és a tejföl a májhoz adtam, sóztam, borsoztam, majd az egész keveréket botmixerrel simára dolgoztam (én inkább enyhén darabosat csináltam belőle). A krémet (ekkor még elég folyós, puha) fedeles tálba simítottam. A maradék vajat felforrsósítottam és megpirítottam benne a kakukkfüvet, majd a vajat a csirkemájkrém tetejére csorgattam. A pástétomot hűtőbe tettem dermedni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése