2009. október 18., vasárnap

Karfiolkrémleves #2

Ma maradékokból dolgozva nagyon finom karfiolkrémlevest hoztam össze. Gyorsan le is irom, mert ezt még biztosan megcsinálom máskor is. Másik kevenc, krumpli nélküli karfiolkrémleves itt.

Hozzávalók:
1 fej karfiol
10-12 db bébirépa
2 krumpli negyedelve
5 szelet bacon
fél fej hagyma
3 gerezd fokhagyma
10 deka vaj
só, bors, pirospaprika, vegeta
1 babérlevél
2 csirke húsleves kocka
1.5-2 deci tejszin (esetleg tej, vagy felesben)
kevés kapor
reszelt sajt
parmezán sajt
Az apróra vágott bacont feltettem és hagytam, hogy zsirjára süljön. A folymat vége felé hozzá tettem a hagymát, majd a fokhagymát is (plusz egy kis vajat, mert nem volt elég zsiradék). Ezután hozzá adtam a kettévagott répákat, krumplit és a rózsáira szedett karfiolt. Felöntöttem annyi vizzel, hogy alig lepje el a zöldségeket és beletettem egy babérlevelet. Amikor már forrt a viz beledobtam a leveskockát és puhára főztem a zöldségeket. Izlés szerint lehet még izesiteni sóval, borssal, vegetával és pirospaprikával. Enyhén darabosra turmixoltam össze botturmixal és hozzáöntöttem a tejszint, a vajat és az apróra vágott kaprot. Pár percig még közepes hőmérsékleten főztem és reszelt cheddar és parmezán sajttal tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése