2009. november 11., szerda

Linguine fokhagymás garnélával

Mindig nagy kihivas, hogy mit főzzek ünnepekkor. Mert hát két gyerek mellett nem akarok túl sok időt a konyhában tölteni de mégis valami különlegeset szeretnék elkésziteni. A harmadik feltételem pedig, hogy megegyék a gyerekek is, mert hát minek a sok hűhó, ha nekik a végén még külön össze kell dobni valamit. Szerencsére nem túl válogatós egyik sem, de azért van pár kaja, amit nem mernék bevállalni velük.
Tavaly a karácsonyi asztalra került ez a rákos tészta. Kicsit azért rizikós volt, mert Bercel még nem evett rákot, de gondoltam ha nem izlik neki akkor még mindig eheti a tésztát a szósszal. Én szivesen bevállaltam volna a tányérjéról kitúrt rákokat, de nem volt rá szükség.
az eredeti recept a következő:
Hozzávalók:
1 csomag linguine (hosszú, lapos fajta, én a Barillára esküszöm)
1 evk vaj
3 evk fehér bor
2 tk parmezán sajt
3 gerezd fokhagyma
1 tk apróra vágott petrezselyem

bors
fél kiló közepes méretű, megtisztitott garnéla rák

A tésztát felteszem főni. Eközben nekilátok a szósznak. A vajat megolvasztom, hozzáadom az apróra vágott fokhagymát, bort, sajtot, petrezselymet. Sózom, borsozom és lassú tűzön hagyom, gyakran kevergetve 3-5 percig. Ezután feljebb tekerem a hőmérsékletet és hozzáadom a rákot. A rákot kb 3-4 percig főzöm. Amint szép rózsaszin kezd lenni félrehúzom. Nem szabad túlfőzni.
A szószt a tányéron teszem a tésztára és még megszórom még egy kis parmezánnal, esetleg petrezselyemmel.
Mivel én nem birok soha az eredeti instrukcióknál megmaradni, ezért most is csavartam kicsit a recepten. A rák hozzátétele előtt a lábosba löttyintettem kb 2-3 deci tejszint igy egy igazi szószos, gyerekbarát kaját kaptam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése