2009. november 19., csütörtök

Mexikói kukoricaleves

Sajtkukacnál olvastam erről a levesről és már azért is megfogott, mert hazai (szombathelyi) a receptje forrása. Ez lesz az ebéd holnap az óvodában. Nekem nagyon izlik, remélem a gyerekeknek is bejön majd.
Hozzávalók:
1 csomag újhagyma
2 csirkemell felkockázva
olaj
1,5 csésze fagyasztott kukorica
6 csésze viz (1.5 liter)
1 ek liszt
2 húsleves kocka
1 csésze cheddar sajt (10 deka)
1 csésze tejszin
petrezselyem
só, bors
orzo tészta (elhagyható)

Az olajon lepiritottam a szárastól apró karikára vágott újhagymát. Hozzátettem a felkockázott csirkemellet és fehéredésig piritottam. Hozzátettem a kukoricát, egy kis sót és lefedve kb 10 percig pároltam. Ezután megszórtam a liszttel és felönöttem a vizzel. Beletettem a leveskockákat és lassú hőmérsékleten 20 percet főztem. Hozzátettem a sajtot és a tejszint is, és fedő nélkül tovább főztem 10 percet. Ettől be is sűrűsödött a leves. A végén megszórtam kis petrezselyemmel, izlés szerint adtam hozzá még sót és borsot és már el is készült.
Hogy kicsit kiadósabb legyen főztem bele orzo tésztát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése