2009. december 10., csütörtök

Frankfurti leves

Valami kiadós leves után kutattam és ekkor jutott eszembe iskolás éveim egyik kedvenc menzai kajája a frankfurti leves. Évek óta nem ettem már, de miután megkóstoltam azonnal tudtam, hogy felkerül a gyakran főzött levesek listájára. És meglepetésemre, még az óvodásoknak is bejött.
Hozzávalók:
1 fej vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
4 szelet bacon
1 tk pirospaprika
1 kk kömény
1 kk mojoranna
3-4 krumpli
fél fej kelkáposzta
3 pár virsli
2.5 dl (1 csésze) tejföl
2 ek liszt
olaj
só, bors
Olajon megdinsztelem az apróra vágott hagymát. Pár perc múlva hozzá adom a kis darabokra vágott bacon-t, majd a fokhgymát és köménymagot is. Ha lepirult minden, akkor félrehúzom és megszórom a pirospaprikával. A károsztát vékony csikokra vágom, a krumplit pedig apró kockákra és hozzáadom az alaphoz, majd felöntöm annyi vizzel, ami bőségesen ellepi. Izesitem sóval, borssal, majorannával.
Lefedve addig főzöm, amig a krumpli megpuhul, de közben vigyázni kell, hogy nehogy pépessé válljon a káposzta. Akkor jó, ha még roppan egy kicsit mikor ráharapunk. Az utolsó pár percben hozzáadom a felkarikázott virslit is és behabarom. Egyszer még felforralom, aztán félrehúzom és tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése