2009. december 9., szerda

Sajtos brokkolikrémleves

Van egy kedvenc gyorséttermünk, (a Panera Bread) ahol finom leveseket, szendvicseket lehet kapni. Egyik kedvencünk a broccoli cheddar soup, ami abban különbözik a szokásos brokkolikrémlevesektől, hogy nincs benne burgonya. Emiatt talán nem olyan kiadós, de viszont jobban érződik benne a brokkoli iz. Ráadásul van benne jócskán elrejtve sárgarépa is a gyerekek elől.
Hozzávalók (4 személyre):
1 evőkanál vaj
fél fej hagyma
1/4 csésze vaj
1/4 csésze liszt
2 csésze half and half (1 csésze tej és 1 csésze tejszin)
2 csésze húsleves lé, vagy leveskocka
25 deka brokkoli (1/2 pound)
45 deka répa (1 pound)
só, bors
1/4 teáskanál szerecsendió (én ezt kifelejtettem)
25 deka chadder sajt (8 oz)
izlés szerint parmezán

Megfonnyasztottam a hagymát egy ek. vajon és félretettem. Egy nagyobb lábosban bechamel mártást készitettem. (vajat megolvasztottam, megszórtam liszttel és folyamatos keverés mellett felöntöttem a tejszin-tej keverékével) Tovább kevergetve hozzá adtam 2 csésze vizet és 3 leveskockát és kb 15 percig hagytam közepes/alacsony lángon rotyogni.
Közben megmosom a brokkolit, felkarikázom a répát (lustaság és időhiány miatt én mindig tisztitott bébi répát használok). Hozzáteszem a hagymával együtt a levesbe és alacsony hőfokon a zöldségek puhulásáig főzöm. Ez kb 20 perc. Sózom, borsozom és kézi mixerrel pürésitem. Amikor kész beleteszem a reszelt cheddart, a parmezánt, és ha nem felejtem el megszórom egy kis szerecsendióval.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése