2009. december 18., péntek

Tilapia mangó salsával

Óvodai főzőkarrierem egyik célja, hogy megszerettessem a gyerekekkel a nyers zöldségeket és más egészséges ételeket. Ennek jegyében készült el ez az étel is. Fotóm nincs, mert már hónapokkal ezelőtt csináltam meg, de azért leirom mert akár karácsonyi vacsorának is kitűnő.

Hozzávalók 2 főre:
1/3 csésze extra szűz oliva olaj
1 ek citromlé
1 ek apróra vágott petrezselyem
1 gerezd apróra vágott fokhagyma
1 tk száritott bazsalikom
1 tk bors
fél tk só
2 kb 20 dekás tilapia szelet

mangó salsa:
1 nagy mangó, hámozva, apró kockákra vágva
fél piros kaliforniai paprika apróra vágva
2 ek apróra vágott lilahagyma (az ovisokra való tekintettel én újhagymát használtam)
1 ek apróra vágott cilantró (én ezt petrezselyemmel helyettesitettem)
2 ek lime juice
1 ek citomlé
só, bors

Az első 7 hozzávalót összekeverem és zárható zacskóba tesszem. Beleteszem a tilapia szeleteket is, jól összerázom és amennyire lehet kipréselem a zacskóból a levegőt, lezárom és hűtőbe teszem egy órára.
Amig a hal pihen a pácban elkészitem a salsat. Egy tálban óvatosan összekeverem a hozzávalókat és izlés szerint sózom, borsozom. Hűtőbe teszem fogyasztásig, hogy jól összeérjenek az izek.
A tilapiát kiveszem a zacskóból, lerázom róluk a felesleges páclét és enyhén olajozott serpenyőben egyszer átforditva mindkét oldalát kb 3-4 percig sütöm.
A tilapiára halmozom a salsát és úgy tálalom.
YAMMMMM......

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése