2009. december 4., péntek

Sült zöldségek

Minden anyukának megvannak a maga trükkjei, hogy hogyan próbálja gyerekeit rávenni a zöldség evésre. Nálunk szerencsére nem kell annyira erőlködni, mert általában szépen megesznek mindent, de azért vannak kevésbé preferált fajták, amiket ide-oda el kell rejteni, hogy a gyerek megegye. Egy ilyen jó csel a cukkinis muffin, vagy éppen a sült zöldség. Ezen a héten ez utóbbit kináltam a sült lazac mellé.
Amit én használtam:
3 nagyobb édeskrumpli,
2 sárgarépa,
1 paszternák (nálunk csak fehérrépa)
1 zeller
4 gerezd fokhagyma
2 mogyoró hagyma félbe vágva
2-3 ek olivaolaj
1.5 ek méz


A hagymák kivételével a zölségeket megpucoltam és apró kockákra vágtam. Hozzáadtam a fokhagyma gerezdeket, a félbe vágott hagymát és összekevertem az olivaolaj, méz keverékével. Sóztam és 400 F-re (200 C) előmelegitett sütőbe tettem kb 40 percre. 15 percenként kicsit megforgattam.
Finom köretnek vagy önállóan. Én szeretem egy kis reszelt sajttal is megszórni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése