2009. december 17., csütörtök

Parmezános paradicsomleves

Ez egy olyan paradicsomleves, amit még az is szeretni fog, aki nem szereti a paradicsomlevest....ez lennék én.
Nem voltam hajlandó elfogadni a tényt, hogy nem szeretem ezt a leves fajtát, igy hosszas recept keresés után ezt mixeltem össze az olvasott receptekből.

Hozzávalók:
750 deka (28oz) darbolt pardicsom konzerv
1,5 deci extra szűz oliva olaj
só, bors
2 zeller szár
1 szál répa
1 vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
2,5 deci húsleves
1 babérlevél
2 ek vaj
1/4 csésze friss bazsalikom apróra vágva
1/4 csésze parmezán sajt
1 deci tejszin

Leszűröm a paradicsom konzervet (megőrzöm a levét) és a paradicsom darabokat egy tepsiben szétteritem. Fűszerezem sóval, borssal, meglocsolom fél deci olajjal és jól átforgatom. 230 fokos (450F)előmelegitett sütőbe teszem és kb 15 percig karamellizálom.
A maradék olajat egy lábosban felhevitem, hozzáadom az apróra vágott hagymát, fokhagymát, zellerszárat, répát és puhára főzöm. (kb 10 perc) Hozzáadom a korábban leszűrt paradicsom levet, a sült paradicsomot, húslevest, vajat, babér levelet és alacsony hőfokon kb 15-20 percig főzöm. Fűszerezem bazsalikommal, és hozzáadom a parmezánt és a tejszint. Végül kézi mixerrel pürésitem.
Maradék házi sütésű kenyeret kockáztam fel és ezzel tálaltam a levest.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése