2009. december 26., szombat

Krémes spenót (creamed spinich)

Karácsonyi rokonlátogatáskor elfelejtettem egyeztetni, hogy mivel járuljat hozzá a karácsonyi vacsorához, igy úgy döntöttem, hogy olyan köreteket viszek, amik (szinte) mindenhez mennek, vagy akár önmagukban is fogyaszthatók. Igy készült el a krémes spenót és a kecskesajtos sültkarfiol.

Hozzávalók:
3 ek vaj
1/4 csésze liszt
2 1/2 csésze tej

1/2 tk szerecsendió
1 kiló spenót (frissen a legjobb)
1 tojás
2 tojás sárgája
bors

A vajat egy lábosban felolvasztom, hozzáadom a lisztet csomomentere keverem. Félrehúzom és felöntöm a tejjel. Fűszerezem a sóval és a szerecsendióval. Közepes hőmérsékleten állandó kevergetés mellett felforralom, aztán félreteszem.
A spenótot kis sóval közepes hőmérsékleten kb 3 percig lefedve párolom. Ezután átforgatom és további 2 percig párolom fedetlenül. Lecsöpögtetem, hagyom, hogy kicsit kihüljön és kicsavarom belőle a maradék nedvességet. Kicsit összevagdosom a spenót leveleket.
Újra felmelegitem a szószt, és hozzáadom a tojást és a 2 tojás sárgáját. Addig kevergetem, amig besűrűsödik, majd hozzáadom a spenótot. Összemelegitem és sóval, borssal fűszerezem.

Nagyon finom köret húsok mellé, de akár előételként is kinálhatjuk kenyérhez, kekszhez dipként. Legközelebb kipróbálom, hogy egy kis fokhagymával párolom a spenótot és talán reszelt sajtot vagy parmezánt is adhatunk a bechamel mártáshoz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése