2009. december 8., kedd

Sütőtök curry (Colombo au Giraumon)

Sütőtök szezon lévén valami jó kis recept után böngésztem a szakácskönyveimben, majd végül a mangó curry-nél említettből választottam az alábbit. Ami, ha nem is tudatosan, de ismét curry :). Úgy látszik, nekem bejönnek ezek az egytálételek.
Most már csak úgy adom közre, ahogy én csináltam, vagyis a lakásban nem fellelhető hozzávalók kihagyásával.

Hozzávalók:
50 dkg sütőtök
2 közepes paradicsom
1 nagy hagyma
1 doboz (400 gr) kókusztejkonzerv
1 nagy csipetnyi cayanne-i bors
1 rúd fahéj (vagy fahéjdarabok)
½ kávéskanál kurkuma
só és frissen őrölt fekete bors
2 evőkanál napraforgóolaj
1 nagy gerezd fokhagyma
½ teáskanál nagy szemű tengeri só

A sütőtök húsát 2 cm-es kockákra vágjuk. A hagymát és a paradicsomot felaprítjuk.
Egy nagy lábosban olajat hevítünk, üvegesre pároljuk a hagymást. Hozzátesszük a fűszereket, és kb. egy percig sütjük. Ha már illatozik, hozzátesszük a sütőtököt és a paradicsomot. Addig főzzük, amíg a paradicsom megpuhul. Kissé megsózzuk, megborsozzuk, ráöntjük a kókusztejet. Felforraljuk, majd lassú tűzön 20 percig – időnként megkeverve – pároljuk. A fahéjrudat mindig lepje el az étel. Ha a sütőtök teljesen megpuhult, abbahagyhatjuk a főzést, de ha püréjellegű ételt szeretnénk, főzhetjük tovább is.
Végül a fokhagymát és a nagy szemű sót egy mozsárban vagy kis tálkában összedörzsöljük, és az ételbe keverjük. 5 percig pároljuk, majd párolt rizzsel tálaljuk.
Az alábbi fűszereket írja még az eredeti recept: koriander, allspice (pimiento), sáfrány (kurkumát használtam helyette).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése