2010. január 8., péntek

Chili con carne

...azaz chilis bab hússal. Mivel nagyon gyakran kivánok meg valami babos ételt, ezért néhány babkonzerv mindig van itthon. Igy nem kell előre tervezni a főzést, hanem gyorsan finom bablevest, chilit, bab salátát vagy bab dipet lehet összedobni.
Chili recept ezer féle létezik, én a gyerekbarát fajtáját készitem igy:

Hozzávalók:
1 kiló darált marhahús (de pulykával is finom)
oliva olaj
1 nagy fej hagyma
6 gerezd fokhagyma
1 nagy piros kaliforniai paprika
1 ek barna cukor
pár kocka étcsokoládé
1.5 ek chili
babérlevél
3 tk oregánó
2 tk kumin
só, bors
1 (800 gram) 28 oz-os darabolt paradicsom konzerv, vagy kb 5-6 paradicsom felkockázva
1 (800 gram) 28 oz-os paradicsomszósz konzerv
3 db 15 oz-os (3*425 gram) babkonzerv
Én cannellini, pinto és black beans-t használok, mindegyikből egyet. (MO-on a Tescoban találtam ilyeneket, nem tudom mi a magyar megfelelőjük, de angolul is rajta volt a nevük.)
kis kukorica (ezt csak a gyerekek és a szin összhatás miatt)

Egy nagy edényben oliva olajon elkezdem átpiritani a marhahúst, éppen addig, amig elvesziti a piros szinét. Hozzáadom a hagymát, fokhagymát, paprikát, majd ha a hagyma már elkezdett üvegesedni, akkor a cukrot, a csokoládét, apró darabokra törve, és a fűszereket is. Összekeverem és hozzáöntöm a két paradicsom konzervet és alacsony hőmérsékleten kb 15 percig főzöm. A végén hozzáadom a kukoricát és a babkonzerveket (én nem szoktam lecsöpögtetni) és további 20 perc alatt készre főzzöm.
Ha egy kicsit higabbra akarjuk adhatunk még hozzá húslevest (viz + marhahús leves kocka) is.

Tálaláskor kenyérrel, vagy gyerekeknek rizzsel kinálom. Tejföl és reszelt sajt is mehet rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése