2010. január 15., péntek

Csicseriborsós quinoa saláta

Már vagy egy hónapja kerülgetek a konyhában egy doboz quinoa-t, de valahogy nem volt kedvem elkésziteni. Sokat hallottam már róla, mindenki csak dicsérte, mégsem jött az ihlet. Tegnap aztán egy újságban belefutottam egy receptbe, amit azonnal ki is próbáltam. Kár volt ilyen sokáig várnom vele. Semleges ize miatt, szinte mindennel összekutyulható (pont nekem való) és a gyerekek is imádják.
A quinoa egy gabonaféle, ami a dél amerikai inka indiánok alapvető élélmiszere. Magas tápértéke és fehérje tartalma miatt ismerté vált már a világ minden táján. Kiváló alternativa rizs vagy kuszkusz helyett. Készithetünk belőle reggelit, ebédet, salátát, előételt vagy akár desszertet is. Elkészitése könnyű és gyors. Egy dologra azonban feltétlenül ügyelnünk kell: főzés előtt jól mossuk át hideg vizzel, majd csöpögtessük le, mert különben kesernyés izű lesz.
Hozzávalók:
1 csésze quinoa (átmosva, lecsöpögtetve)
2 csésze húsleves
1 csésze kukorica
1 konzerv csicseriborsó (15 oz, azaz kb 400 gr)
fél csésze morzsolt feta
1/4 csésze hagyma (én a gyerekek miatt dinszteltem)
3 ek friss apróra vágott bazsalikom
2 ek apróra vágott petrezselyem (sajnos nekem nem volt)
1/4 csésze oliva olaj
2 ek citromlé
1 csésze főtt cékla (én ecetes céklát használtam)

Sűrű szűrőbe tettem a quinoa-t és hideg vizzel jól átmostam, majd hagytam, hogy lecsöpögjön. Ezalatt feltettem a vizet forrni, majd beledobtam egy tyúkhúsleves kockát. Amikor már forrt a viz hozzáöntöttem a quinoa-t, lefedtem és alacsony hőmérsékletre kapcsoltam. Kb 15 perc alatt elfőtt az összes lé és megpuhult a quinoa. (Vigyázat, négyszeresére dagad!) Félretettem hülni. Egy tálban összekevertem a kukoricát, az átöblitett és lecsepegtetett csicseri borsót, a feta sajot, a dinsztelt hagymát, a fűszereket, végül a quinoa-t Öntetnek összekevertem az olivaolajat egy kis citromlével. Ezt sóztam, borsoztam és ráöntöttem a salátára.
A salátátpihentessük legalább egy órát hűtőben és szervirozás előtt keverjük csak hozzá a céklát.
Lehetőleg szobahőmérsékleten tálaljuk.
Hmmm, régen ebédeltem ilyen jót.

1 megjegyzés:

  1. Jol hangzik ez a recept. En imadom a quiona-t. Sokszor keszitem. Salatanak, reggelinek, chilis babbal, koretnek, levesbe. Magas a feherje tartalma es irto egyszeru elkesziteni.

    VálaszTörlés