2010. január 21., csütörtök

Székelykáposzta

Az már kiderült, hogy a gyerekek szeretik a savanykás izt. Kimondottan izlett nekik a rakottkáposzta, igy felbátorodtam és megpróbálkozok a székelykáposztával is. Kiváncsian várom a holnapi visszajelzéseket az óvodából. Mert ugye sokszor a gyerekeket nem is az iz, hanem az étel állaga taszit egy ételben. És most ebben van bőven enyhén ropogós, hosszú káposztaszál.

Hozzávalók:
1 fej hagyma
pirospaprika,
2 tk köménymag
kb 1.2 kiló sertéshús felkockázva
1 zacskó (kb 1 kiló) savanyúkáposzta
2 leveskocka
2.5 deci tejföl
1 ek liszt

A hagymát apróra vágtam és olajon megdinszteltem, majd megszórtam a pirospaprikával., köménymaggal. Hozzáadtam a disznóhúst, megsóztam és először lepiritottam majd kevés vizet hozzáadva 10 percig puhitottam. Ezután hozzáadtam a kaposztát, majd felöntöttem annyi vizzel, hogy kényelmesen ellepje a káposztát. Beledobtam a leveskockát, majd fedő alatt, alacsony hőmérsékleten kb 40 percig főztem. A tejfölben simára kevertem a lisztet és behabartam vele a levest. Összeforraltam a habarást a levessel és már el is készült a székelykáposzta.
Házi kenyérrel tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése