2010. január 1., péntek

Lencse saláta

Az elmúlt két évben én nevem került a lencse főzelék mellé a szilveszteri bulira kiosztott menü listán. Egy kicsit unalmassá vált már, mind a készitése, mind az evése. És bár a lencse túl sok anyagi javulást nem hozzott nálunk az elmúlt években, azért mégsem kockáznám meg, hogy elmaradjon. Döntöttem hát, lencse saláta lesz.
A lencsét amúgy nem csak újév napján érdemes enni pénztárca dagasztó szándékkal, hanem az év többi napján is, hiszen:

- magas a fehérje és szénhidrát tartalma
- A vitamin tartalma jót tesz a szemnek és a bőrnek
- magas folsav tartalma miatt különösen ajánlott terheseknek
- könnyen emészthető hüvelyes.
Egészséges embereknek 2-3 hetente ajánlott fogyasztani.


Hozzávalók:
1/3 csésze (1 deci) vörösbor ecet
1/4 csésze (60 ml) oliva olaj
3 tk dijoni mustát
só, bors
1/4 csésze apróra vágott petrezselyem
1 tk apróra vágott friss kakukkfű
1 adag főtt lencse (recept alább)
8 szelet apróra vágott bacon kisütve, lecsöpögtetve.

Egy nagy tálban összekeverem az ecetet, olajat, mustárt, petrezselymet, kakukkfüvet. Hozzáadom a meleg lencsét és a szalonnát. Jót összeforgatom és melegen vagy langyosan tálalom. Én az oliva olajat kis részben helyettesitettem a szalonna zsirjával.

Főtt lencse elkészitése:
Fél kiló (kb 2.5 csészényi) lencse
1 kis vöröshagyma félbe vágva
2 gerezd fokhagyma félbe vágva
1 babérlevél
Só, bors

A lencsét átválogatom, átmosom és a többi hozzávalóval együtt egy 5 literes edénybe teszem. Felöntöm annyi vizzel, hogy jó fél centivel ellepje a lencsét és felforralom. Forrás után lefedem és alacsony hőmérsékleten kb 25 perc alatt puhára főzöm. Ezután leszűröm, kiveszem belőle a hagymát, fokhagymát, babérlevelet és izesitem sóval, borssal.
A szilveszteri bulira készitettem még aszalt paradicsomos humuszt, és spenótos articsókás dippet is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése