2010. január 23., szombat

A garnéla és a rizibizi esete...velem

Nagyon szeretem a hűtőtakaritásos főzéseket. Legtöbbször ilyenkor készül pizza, de ma valami gyorsabbra volt szükség.
Az az igazság, hogy megcsúszva értünk haza a szombati magyar iskolából és fél 12-kor eszméltem rá, hogy egy kis maradék rizsfelfújton kivül nincs mit ennünk. Gyorsan körülnéztem a hűtőben és a fagyasztóban és 12-re a következő finomság került az asztalra.

Hozzávalók:
maradék rizibizi (kb 4 csészényi)
8-10 db fagyasztott, közepes méretű garnéla rák
2 gerezd fokhagyma
2 ek oliva olaj
2 ek parmezán sajt
2 deci tejszin
5-7 szem koktél paradicsom
3/4 csésze fagyasztott, felapritott spenót levél
1 tojás
A mikróba tettem a garnéla rákot felolvasztani.
Eközben apróra vágtam a fokhagymát és az oliva olajon megpiritottam. Megszórtam a parmezán sajttal, majd hozzáadtam a rákot, ami pár perc alatt szép rózsaszinűvé változott. Ekkor jöhetett a rizibizi és a tejszin. Ezt jól összekevertem, majd hozzátettem a félbe vágott paradicsomokat és a fagyott senótot. Ismét keverintettem rajta. Ha kicsit még száraznak tűnik akkor itt az idő, hogy egy kis extra tejszinnel meglocsoljuk. A tojást ráütöttem közvetlenül a rizsre, majd gyorsan elkevertem és 2 perc alatt belesütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése