2010. január 31., vasárnap

Sajt torta - Cheese cake II.

Irtam már a kedvenc édességünkről korábban itt. Újabb születésnap volt a családban, igy újra elkészült, de most kivételesen kicsit (de tényleg csak kicsit) bonyolitottam az szokásos alaprecepten. Az eredmény egy sokkal krémesebb állagú torta, amivel, csak egy baj van: HIVOGAT...még éjszaka is.

Hozzávalók:
2 db 8 oz-os Philadelphia krémsajt (ez összesen 45 dekat jelent)
2 doboz 8 oz-os mascarpone sajt
4 tojás
3/4 csésze cukor (2 deci)
1 tk vanilia esszencia
2 tk (zöld)citromlé

A szobahőmérsékletű sajtokat összekeverem a cukorral és habverő gép középső fokozatán a tojásokat egyesével hozzáadva jól elkeverem. Hozzáadom a vaniliát és a frissen facsart citromlevet, és kb két percet keverem. Ez az adag a szokásos 23 centis pite sütőmet kinőtte igy én két tortát csináltam belőle. Ez esetben 350 F (180C)-on kb 35 percet kell sütni, ha egy adagban csináltam volna meg, akkor az eredeti recept 1 óra 5 perc sütési időt ir.
Amikor készen van a torta, akkor kihűtöm, majd evés előtt 8 órát hütőbe teszem.
Itt található a torta alap tésztája is.
A torta tetejére ez esetben bolti csokiszószt csurgattam, de ha valami finomabbat akartok, akkor csináljátok ezt:
Egy kis tálban összekevertek fél csésze Nutellát és 1/4 csésze tejszint. Beteszitek mikróba kb 1 percre, de 20 mp-ként kicsit átkeveritek. Tálaláskor a szeletekre csurgatjátok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése